Page 12 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 12

 1916
Καταγράφονται
17 αντιπρόσωποι αυτοκινήτων,
ενώ δύο χρόνια
πριν κυκλοφορούν
στην Αθήνα 266 αυτοκίνητα και
η τάση είναι αυξητική. Το 1915 καταγράφονται 1.000 αυτοκίνητα
και πέντε χρόνια αργότερα 1.622.
Το 1912 κυκλοφορούσαν στην Αθήνα
65 αυτοκίνητα.
Βερανζέρου 6, Χαυτεία, ύστερα
από την Απελευθέρωση. Με κοντά παντελόνια διακρίνεται ο ένας από τους δύο γιους του Νικολάου Θεοχαράκη,
ο Βασίλειος, ο οποίος, όπως και ο αδελφός του, ο Ιωάννης, ασχολήθηκε νωρίς, ήδη από τη δεκαετία του 1940, με την οικογενειακή επιχείρηση.
Κατά την περίοδο της «Μπελ Επόκ», την εποχή που γεννήθηκε ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης, η εμφάνιση του αυτοκινήτου λειτούργησε
ως εμβρυουλκός για την εμφάνιση νέων επαγγελμάτων, όπως –κατά
τη δεκαετία 1900-1910– αυτού του αντιπροσώπου αυτοκινήτου. Οι Βαλκανικοί πόλεμοι άλλαξαν τα δεδομένα στον χώρο της αυτοκίνησης, αφού νέες ανάγκες μεταφορών δημιουργήθηκαν, αναλόγως και
της διεύρυνσης των ορίων του εθνικού χώρου και της αύξησης του πληθυσμού. Η επιστράτευση αυτοκινήτων μαζί με τους οδηγούς και ιδιοκτήτες τους και οι ανάγκες της πολεμικής προσπάθειας, εξάλλου, ιδίως η επιτυχής έκβαση των Βαλκανικών, κατέστησαν το αυτοκίνητο πρόσημο κύρους και σύμβολο μοντερνισμού. Έτσι, οι εμπλεκόμενοι
στην πολεμική προσπάθεια επιχειρηματίες συνιστούν τους πυρήνες αντιπροσωπειών. Η εμπλοκή στη Μικρά Ασία, με τον Ελληνικό Στρατό
να διαθέτει 2.500 φορτηγά τον Ιούνιο του 1921, οι ανάγκες συντήρησής τους, οι οδηγοί που εκπαιδεύτηκαν και η συμπληρωματική λειτουργία των μέσων μεταφοράς ανέδειξαν το αυτοκίνητο σε πρωταγωνιστή, όταν ο σιδηρόδρομος απεδείχθη ανεπαρκής για την τελική προέλαση – ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης ήταν εκεί. Έπειτα, η έλευση των προσφύγων ανανοηματοδότησε τον αστικό χώρο, δημιούργησε ανάγκες διεύρυνσης της εσωτερικής αγοράς και, επομένως, ανάπτυξης του δικτύου μεταφορών – ιδιωτικά αυτοκίνητα, λεωφορεία, ταξί, φορτηγά και τα ανταλλακτικά τους, συνεργεία επισκευών και αντλίες καυσίμων ανέλαβαν να υποστηρίξουν τις μετακινήσεις και ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης δηλώνει παρών. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1920 το αυτοκίνητο διαδόθηκε
 12















































































   10   11   12   13   14