Page 142 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 142

  2009-2027
Οι στόχοι που η ΕΕ έχει θέσει για την «απανθρακοποίηση των ιδιωτικών μεταφορών» έχουν αρχίσει σταδιακά να εφαρμόζονται από το 2009. Το 2020 το 95% των νέων οχημάτων του στόλου κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας όφειλαν, κατά μέσο όρο, να εκπέμπουν 95 g ανά km. Την επόμενη χρονιά, ο μέσος όρος των οχημάτων κάθε κατασκευαστή πρέπει να βρίσκεται κάτω από το μόλις προαναφερθέν όριο. Έως τα τέλη του 2024, ο μέσος όρος των εκπομπών των νέων οχημάτων του στόλου κάθε κατασκευαστή πρέπει να διαμορφωθεί στα 85 g ανά km, ενώ μετά ένα έτος, το 15% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων σε κάθε χώρα της ΕΕ πρέπει να είναι όχημα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ZLEV (Zero or Low Emission Vehicles, βάσει του Κανονισμού 2019/631 της ΕΕ), με εκπομπές 0-50 g ανά km. Οι στόχοι που αδρομερώς περιγράψαμε εντάσσονται στη στρατηγική της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια. Έχουμε και λέμε: περιορισμός των αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με τα δεδομένα του 1990, αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο 32% του συνολικού ενεργειακού μείγματος, βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, ενώ προβλέπεται και αποδέσμευση πόρων που συναριθμούνται σε 320 δις ευρώ για το χρονικό άνυσμα 2021-2027. Οι μεταφορές συνιστούν τον μοναδικό τομέα του οποίου οι εκπομπές δεν έχουν μειωθεί στην Ευρώπη μεταξύ 1990-2016. Στόχος της ΕΕ το 2023 οι μέσες εκπομπές ρύπων των νέων οχημάτων να είναι 95 g CO2 ανά km.
Η χώρα μας ευθύνεται, με τιμές του 2019, για ένα ποσοστό 20% αυξητικό ως προς
τα αέρια θερμοκηπίου, για τα οποία ενοχοποιείται, κατά την ευρύτερα διαδεδομένη πεποίθηση, η εκπομπή CO2, το οποίο, ωστόσο, δεν πρέπει να συνυπολογίζουμε στους ρύπους όταν μιλάμε για αυτοκίνηση και αυτοκινούμενη ρύπανση, όπου το... φραγγέλιο πρέπει να επιπέσει στο μονοξείδιο του αζώτου, στο διοξείδιο του αζώτου, στο διοξείδιο του θείου και στο τριοξείδιο του θείου. Περιττό να επιμείνουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου οφείλεται στις οδικές μεταφορές.
142
 





























































































   140   141   142   143   144