Page 26 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 26

  1962
Η Ειδική Υπηρεσία Κυκλοφορίας του Υπουργείου Δημοσίων Έργων αναθέτει το 1962 στο Γραφείο W. Smith
την πρώτη κυκλοφοριακή μελέτη για το Λεκανοπέδιο, η οποία παραδόθηκε έναν χρόνο αργότερα. Τη μελέτη απασχολούν έντονα οι κυκλοφοριακές ροές οχημάτων.
Η Εθνική οδός Αθήνας- Θεσσαλονίκης φτάνει
στη Λαμία και πέντε χρόνια αργότερα στη Λάρισα και από εκεί στον συνοριακό σταθμό των Ευζώνων. Το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων συνδέεται με το ευρωπαϊκό. Το 1961 είχε κατασκευαστεί η Γέφυρα του Πηνειού, ενώ από το 1960 η ΟΒΕΛΠΑ εξυπηρετεί τους οδηγούς στους Εθνικούς άξονες.
Στην 27η Διεθνή
Έκθεση Θεσσαλονίκης υπήρχε για πρώτη
φορά ειδικός ενιαίος χώρος αφιερωμένος στο αυτοκίνητο. Εκτέθηκαν 38 τύποι οχημάτων.
26
όταν οι τιμές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών σημείωσαν σημαντική αύξηση, αυτές των αντίστοιχων ιαπωνικών προϊόντων παρέμειναν σχεδόν σταθερές, ενώ κατά την περίοδο 1967-1974 υπήρχε γενική απαγόρευση των πωλήσεων επί πιστώσει και τους πρώτους 9 μήνες
του 1974 απαγορεύτηκε πλήρως η εισαγωγή αυτοκινήτων, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στην Κύπρο. Ειδικά την περίοδο 1967-1973 κάθε χρόνο καθοριζόταν ένα συναλλαγματικό όριο με βάση την αξία των εισαχθέντων κατά το προηγούμενο έτος αυτοκινήτων. Παρ ́όλα αυτά, και παρά το μικρό ακόμα μέγεθος της αγοράς, από το 1967 έως το 1970 οι ταξινομήσεις συνεχώς αυξάνονταν – 19.266 το 1967, 34.384 το 1970 και περίπου 5.000 περισσότερες το επόμενο έτος, οπότε τα νόμιμα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην επικράτεια συναριθμούνταν σε 400.000. Εξάλλου, η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν ήταν, από πλευράς κόστους, εύκολη. Λόγου χάριν, το 1957 μόνον 36,4% όλων όσοι έχουν μηνιαίο εισόδημα πάνω από 4.000 δραχμές αποφασίζουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ το 1963 όσοι έχουν εισόδημα πάνω από 6.600 δραχμές κάνουν την αντίστοιχη επιλογή. Εξάλλου, η δομή της φορολόγησης των αυτοκινήτων που είχε διαμορφωθεί το
 Συμφωνητικό πώλησης και απόδειξη προκαταβολής, υπογεγραμμένες από τον Ιωάννη Θεοχαράκη, ενός Datsun Bluebird 1200 «μετά ραδιοφώνου και καλοριφέρ» στόν Μιχαήλ Ιωάν. Κιτσόγλου, στις 30 Απριλίου 1963. Πρόκειται για ένα από τα 264 Bluebird που πωλήθηκαν από τό 1963 μέχρι το 1964.























































































   24   25   26   27   28