Page 39 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 39
1961-1970 Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον
39
Σπεύδουν οι Αθηναίοι –αφού στην Περιφέρεια Πρωτευούσης ήταν συγκεντρωμένο το 74% του συνολικού αριθμού αυτοκινήτων στη χώρα–, αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο τους ή την καλοκαιρινή τους άδεια, για μπάνιο, διασκέδαση και εκδρομές με το δικό
τους αυτοκίνητο, του οποίου κατά τη δεκαετία του 1960 σταδιακά μετατοπίζεται η κοινωνική σημασιοδότηση ως μέσου της αναδυόμενης μεσαίας τάξης, αν και η κτήση του δεν είναι καθόλου εύκολη.
«Πότε θα γίνει η Ελλάδα Κυανή Ακτή;», ανησυχούσε ο Ταχυδρόμος ήδη από τον Σεπτέμβριο του 1958, ενώ τα έργα για τη διάνοιξη
της «Παραλιακής» είχαν ξεκινήσει από το 1955. Από κοντά και η ανάπτυξη του οδικού δικτύου, σε εποχή νέων καταναλωτικών ηθών και συμπεριφορών, και με τις δαπάνες αναψυχής και διασκέδασης να έχουν αυξηθεί από 4.188 δρχ. ανά άτομο το 1958 σε 7.500 δρχ. το 1964 και σε 15.427 δρχ. το 1971. Η κυκλοφορία, πάντως, στο «κλεινόν άστυ» είναι πλέον προβληματική. Εφεξής η ανάπτυξη του Πολεοδομικού
Τα Datsun Bluebird 1300-1400-1600 (1968-1972) αναδείχτηκαν σε μπεστ-σέλερ στην ελληνική αγορά, αφού διατέθηκαν 5.666 αντίτυπα.
Στη φωτογραφία το Bluebird από τη Συλλογή Ιστορικών Μοντέλων της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.