Page 195 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 195
1980-1995 Με δύναμη από τον Βόλο
πίστωση, σε αντίθεση με τα εισαγόμενα
αυτοκίνητα. Εξάλλου, το 1980 οι
πωλήσεις αυτοκινήτων είχαν μειωθεί
κατά 55% (66% έναντι του 1978), λόγω του
διπλασιασμού των φόρων την προηγούμενη χρονιά,
ενώ σε ολόκληρη τη χώρα κυκλοφορούσαν 831.000 αυτοκίνητα. Τότε αναπτύχθηκε η εισαγωγή μεταχειρισμένων, ο όγκος των οποίων το 1978 δεν αντιπροσώπευε ούτε το 5% της αγοράς. Παρ ́όλα αυτά, κατά τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του εργοστασίου, η Nissan κατείχε την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων επιβατικών στην ελληνική αγορά και, στη συνέχεια, από το 1983 έως το 1992, με εξαίρεση τις χρονιές 1984-1985.
Αν συνυπολογίσουμε, πάντως, τις πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών φορτηγών, η Nissan κατείχε σταθερά την πρώτη θέση, από το 1981 μέχρι το 1993. Το 1986 το μερίδιο της Nissan στην ελληνική αγορά είχε φτάσει στο 17,1%, με 11.158 νέες ταξινομήσεις, ενώ συνολικά το ποσοστό πωλήσεων των ιαπωνικής προέλευσης αυτοκινήτων είχε ανέλθει στο 28,7%. Το 1987 η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. διέθεσε 8.860 αυτοκίνητα, από τα οποία μόνον 360 δεν ήταν ελληνικής κατασκευής – διατέθηκαν 5.812 Sunny B11 από τα 29.693 που ταξινομήθηκαν συνολικά από το 1981 έως το 1987.
Αριστερά, στο εργοστάσιο στον Βόλο εφαρμόστηκαν ιαπωνικές μέθοδοι παραγωγής, προσαρμοσμένες στα ελληνικά δεδομένα.
Το 1986 η ηλεκτροσυγκόλληση αυτοματοποιήθηκε. Έναν χρόνο αργότερα εφαρμόστηκε ρομποτικό σύστημα για
τη συναρμολόγηση του αμαξώματος. Το Nissan
Cherry Ν10 (πάνω) διατέθηκε σε 12.294 αντίτυπα από το 1979 έως το 1983, οπότε και συναρμολογούνταν στον Βόλο.
195