Page 196 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 196

 Το Nissan Pickup 720 ενός τόνου είναι το αυτοκίνητο με το οποίο εγκαινιάστηκε η παραγωγή στον Βόλο. Διατέθηκαν μέχρι το 1986 στην ελληνική αγορά 38.942 αυτοκίνητα εδραιώνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Νικ I. Θεοχαράκης A.E. στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών. Στον Βόλο συναρμολογήθηκαν 45 διαφορετικές εκδόσεις του Pickup και του King Cab.
Έναν χρόνο πριν, τον Σεπτέμβριο του 1986, είχε γίνει υποχρεωτικός
ο έλεγχος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τα ΚΤΕΟ, τα οποία είχαν αρχίσει να λειτουργούν έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα αναμενόμενο οι πωλήσεις να σημειώσουν σημαντική πτώση, αλλά, παρ ́ όλα αυτά, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα στις αρχές του 1988 έφτανε στα
10,6 έτη, τη στιγμή που ο αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες της ΕΟΚ δεν υπερέβαινε τα 7 χρόνια. Η κατάσταση άρχισε να μεταβάλλεται το 1990, οπότε στη χώρα κυκλοφορούσαν 1.754.000 οχήματα, με μέσο
όρο ηλικίας του στόλου τα 11,3 χρόνια, με προφανή αποτελέσματα στη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Από τον Οκτώβριο του 1988, τα κράτη- μέλη της Κοινότητας παρήγαγαν τη λεγόμενη «αμόλυβδη» βενζίνη,
ενώ οι νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες έγιναν υποχρεωτικές στην ΕΟΚ από το 1991. Η Ελλάδα είχε συνταχθεί με αυτήν τη διαδικασία
έναν χρόνο νωρίτερα, οπότε οι τιμές των καταλυτικών αυτοκινήτων μειώθηκαν αισθητά. Ήδη από το τέλος του 1990, εξάλλου, εφαρμόστηκε το μέτρο της απόσυρσης. Σε αυτό το πλαίσιο λειτούργησε και παρήγαγε αυτοκίνητα το εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε. στον Βόλο.
 196



























































































   194   195   196   197   198