Page 207 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 207
πλειοψηφική σχέση στην επένδυση, αποθάρρυναν τους Ιάπωνες – το εν λόγω εργοστάσιο εγκαταστάθηκε στη Μεγάλη Βρετανία.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 δεν λειτουργούσε πλέον κανένα άλλο εργοστάσιο στην Ευρώπη με αντικείμενο ανάλογο με αυτό της ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε., αφού για να ήταν βιώσιμο, έπρεπε να παράγει 200.000 αυτοκίνητα ετησίως, με υψηλό κόστος παραγωγής.
Παρ ́ όλα αυτά, η εταιρεία διέκοψε τις εργασίες της τον Απρίλιο του 1995, εξαιτίας της ασαφούς κρατικής πολιτικής για τη βιομηχανική παραγωγή, αλλά και της πολιτικής απέναντι στο αυτοκίνητο, τη στιγμή που κατά την περίοδο 1981-1993 ο μέσος όρος ανάπτυξης της χώρας έχει καταγραφεί στο 0,8%.
Η αιφνιδιαστική απόφαση για την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, την περίοδο 1991-1992, λόγου χάριν, δεν άφησε περιθώρια στην εταιρεία να προγραμματίσει έτσι την παραγωγή της, ώστε να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση. Όταν η εταιρεία, ταχύτατα, αναπροσάρμοσε την παραγωγή ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση, το μέτρο της απόσυρσης... αποσύρθηκε. Έτσι, η εταιρεία βρέθηκε με απόθεμα αυτοκινήτων, τα οποία δεν μπορούσε να διαθέσει στην αγορά. Εξάλλου, το 1993 μεταβλήθηκαν τα κλιμάκια του ειδικού φόρου κατανάλωσης και, έτσι, οι καταναλωτές στράφηκαν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερου ή μικρότερου κυβισμού από αυτά που η ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε. παρήγε.
Εξάλλου, ήδη από το 1984, με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος, η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με πίστωση είχε επεκταθεί και για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν ή συναρμολογούντο στην Ελλάδα, ενώ το 1985-1987 η τιμή του γιεν είχε διπλασιαστεί, με
Δίπλα στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου είχε ιδρυθεί το 1982
η TEKOM Α.Β.Ε.Τ.Ε., με αντικείμενο την κατασκευή των καθισμάτων
και των μεταλλικών μερών για τις κιβωτάμαξες των ελαφρών φορτηγών. Το 1983 εξαγοράστηκε η εταιρεία Kühller που κατασκεύαζε ψυγεία στην περιοχή του Βόλου. Έτσι, σε περίοδο πλήρους λειτουργίας του εργοστασίου και των δύο προαναφερθέντων μονάδων, απασχολούνταν σε αυτές 660 εργαζόμενοι.
1980-1995 Με δύναμη από τον Βόλο
207