Page 34 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 34
Κατά τις δεκαετίες 1950 και 1960 η ελληνική οικονομία επέδειξε
την πιο δυναμική της περίοδο, με πιο χαρακτηριστική εξέλιξη τον τριπλασιασμό του ΑΕΠ από το τέλος του Εμφυλίου μέχρι το 1967.
Ο δείκτης του εθνικού προϊόντος από 100 μονάδες το 1950 έφτασε στις 300 το 1967. Την ίδια περίοδο ο πληθυσμός της χώρας διαρκώς αυξάνει, αναλόγως αυξάνει και ο αστικός πληθυσμός – 37% επί του συνόλου το 1951 κατοικεί σε πόλεις, 43% δέκα χρόνια αργότερα. Το 1966 εκτιμήθηκε πως κάθε τέσσερα χρόνια κατοικούνταν νέες περιοχές του Λεκανοπεδίου, η έκταση των οποίων ήταν ίση με αυτήν του Δήμου Αθηναίων. Οι νεόδμητες περιοχές της Αττικής μεταμορφώνονται σε αστικές συνοικίες και η πρόσβαση σε αυτές γίνεται ταχύτερα χάρη στην ταχεία διάδοση του αυτοκινήτου, αγοραίου, ιδιωτικού ή δημόσιας συγκοινωνίας, ενώ στη διάδοση του αυτοκινήτου συντείνει και η ενίσχυση των οικογενειακών δομών.
Συγχρόνως, μεταβλήθηκε η σύνθεση των νοικοκυριών και αυξήθηκε η καταναλωτική δυνατότητα των μισθωτών του Δημοσίου. Όλα τα παραπάνω μάς επιτρέπουν να αντιληφθούμε, δεδομένου
ότι νέες μεταφορικές ανάγκες είχαν δημιουργηθεί, τον
μεγάλο βαθμό διάδοσης του αυτοκινήτου.
Το 1960 αρχίζουν να λειτουργούν τα πρώτα «μοτέλ» στους άξονες των Εθνικών οδών και σε τουριστικές περιοχές. Δίπλα σε κάθε εγκατάσταση υπήρχε πρατήριο υγρών καυσίμων, του οποίου το προσωπικό συνήθως ήταν εκπαιδευμένο στην αντιμετώπιση μηχανικών βλαβών.
1965-1970
Το 1965 καταγράφονται στη χώρα 104.257 επιβατικά αυτοκίνητα, το 1970, 226.893. Το 1965 αντιστοιχεί ένα επιβατικό αυτοκίνητο ανά 38 κατοίκους, το 1970 ένα επιβατικό αυτοκίνητο ανά 21 κατοίκους.
1965 1970 1965 1970
104.257 226.893
34