Page 55 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 55
1971-1980 Σε πλήρη ανάπτυξη 1971-1980 Σε πλήρη ανάπτυξη
Κατά τη δεκαετία 1971-1980, σε ό,τι αφορά στην αγορά αυτοκινήτου
και όχι μόνον, έχουμε δύο πετρελαϊκές κρίσεις, το 1973 και το 1979.
Το 1972 και το 1973 εφαρμόστηκαν σοβαροί περιορισμοί στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ενώ η υποτίμηση της δραχμής έναντι των ευρωπαϊκών νομισμάτων είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συναλλαγματικής τιμής – άνοδος της συναλλαγματικής τιμής κατά 14% οδήγησε σε αύξηση
της λιανικής κατά 56%. Εξάλλου, το τρίτο τρίμηνο του 1974 επιβλήθηκε, λόγω των γεγονότων στην Κύπρο, πλήρης απαγόρευση εισαγωγών –
το μέτρο ήρθη τους τρεις τελευταίους μήνες του 1974, σε εποχή πια Μεταπολίτευσης. Παρότι τα βασικά δομικά στοιχεία της φορολόγησης των αυτοκινήτων δεν μεταβλήθηκαν μέχρι το 1976, η φορολογική κλίμακα δεν αναπροσαρμόστηκε, παρά την αύξηση των εργοστασιακών τιμών το 1973, με αποτέλεσμα τα «μικρά» λεγόμενα αυτοκίνητα να φορολογούνται ως είδος πολυτελείας. Αντέδρασε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και κατάφερε να θεσπιστεί το ΝΔ 341/1974, ώστε να εξορθολογιστούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τα μικρά αυτοκίνητα, όχι όμως και να αρθεί ο φόρος πολυτελείας.
Το πλαίσιο μεταβλήθηκε το επόμενο έτος, οπότε τα αυτοκίνητα δασμολογικά κατατάχθηκαν βάσει του κυβισμού του κινητήρα. Αλλά
Στη δεκαετία 1971-1980, περίοδο ανάκαμψης της ελληνικής αγοράς, ειδικά από το 1977 έως το 1980,
η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. διευρύνει συνεχώς τη διείσδυσή της στην ελληνική αγορά, χάρη στα αυτοκίνητα της
Datsun, που καλύπτουν πια ευρύτερες προτιμήσεις σε όλες τις κατηγορίες.
55