Page 57 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 57

 1971-1980 Σε πλήρη ανάπτυξη
  Το 240Ζ, σχεδιασμένο από τον Γερμανό Albrecht Goertz, αυτοκίνητο με ανεξίτηλες αγωνιστικές περγαμηνές, θριάμβευσε στο Ράλλυ Σαφάρι το 1971 και το 1973 επιδεικνύοντας ταχύτητα, αντοχή και αξιοπιστία. Στη φωτογραφία το 240Ζ από τη Συλλογή Ιστορικών Μοντέλων της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.
και πάλι, από τον Ιούνιο του 1976 ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης οριζόταν σε 50 δρχ. ανά κ.εκ. για όλα τα αυτοκίνητα μέχρι 1.2 λίτρα και από εκεί και πάνω οριζόταν σε 100 δρχ. ανά κ. εκ. Αποτέλεσμα, πλήθυναν οι ειδικές για την Ελλάδα εκδόσεις 1.0-1.2 λίτρων, ενώ οι κυβερνητικές παλινωδίες αναφορικά με τις επί πιστώσει πωλήσεις ήταν ένας επιπλέον παράγοντας που ταλαιπωρούσε την αγορά. Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. είχε, όπως είδαμε, μέσω των μοντέλων που εισήγαγε, τις λύσεις. Επιπλέον, το ΠΔ
στο οποίο εδώ αναφερόμαστε εξαιρούσε τα τζιπ από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τα φορολογούσε ως «ελαφρά φορτηγά».
Τρία χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 1979, οπότε, λόγω της ανόδου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου, το ισοζύγιο πληρωμών σοβαρά κλονίστηκε, ελήφθησαν επώδυνα μέτρα για την αγορά αυτοκινήτου. Ο λόγος για το ΠΔ 4/4.7.1979, βάσει του οποίου αυξήθηκε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και το εφάπαξ πρόσθετο τέλος, ανατρέποντας κυριολεκτικά εν μία νυκτί, αφού οι διατάξεις του ΠΔ ίσχυσαν από την επόμενη κιόλας μέρα της δημοσίευσής του, τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου –
57
  1979-1986
Τον Ιούλιο του 1979, εκτάκτως, εξαιτίας της πετρελαϊκή
κρίσης, εγκαινιάζεται το μέτρο των «μονών-ζυγών»,
το οποίο αρχικά
δεν είχε μόνιμο χαρακτήρα. Θεσπίστηκε ως μόνιμο μέτρο στις 2 Νοεμβρίου 1982 και τέσσερα χρόνια αργότερα εγκαινιάστηκε και
ο Mεγάλος Δακτύλιος.























































































   55   56   57   58   59