Page 63 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 63
Η δεκαετία 1981-1990 σημασιοδοτείται, πρώτα
απ ́ όλα, από το γεγονός ότι η χώρα μας από 1ης Ιανουαρίου 1981 γίνεται πλήρες μέλος της ΕΟΚ – το ελληνικό κράτος επέμεινε
στη φορολόγηση των αυτοκινήτων με βάση τον κυβισμό. Έχουμε, έπειτα, δύο υποτιμήσεις της δραχμής, στις 9 Ιανουαρίου 1983
και στις 11 Οκτωβρίου 1985, συνοδευόμενη από μέτρα λιτότητας,
με αποτέλεσμα, εν προκειμένω, εξαιτίας των δύο υποτιμήσεων, πολλά αυτοκίνητα να μείνουν αδιακανόνιστα ή ατελώνιστα. Στη συνέχεια έχουμε την καθιέρωση με καθυστέρηση –αρχικά η εφαρμογή προβλεπόταν για την 1η Ιανουαρίου 1984– του ΦΠΑ
την 1η Ιανουαρίου 1987, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Τσοβόλα – σε ό,τι αφορά στα ΙΧ αυτοκίνητα, μέχρι τον Αύγουστο του 1992, ήταν 36%. Τον Μάρτιο του 1989 μειώθηκαν
οι φορολογικοί συντελεστές, οπότε η πτώση των τιμών των αυτοκινήτων άγγιξε το 18%, και το 1990 ήρθε η ώρα της απόσυρσης (νόμος 1882/1990 «Διαρρυθμίσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
1981-1990 Μπροστά σε νέες προκλήσεις
1984
Υιοθετείται το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το «point system». Έναν χρόνο ύστερα από την εφαρμογή του, 11.000 οδηγοί είχαν χρεωθεί με ποινή 13 βαθμών και κινδύνευαν να χάσουν το δίπλωμά τους. Την ίδια χρονιά, το Υπουργείο Δημοσίων Έργων σχεδιάζει
την τοποθέτηση 40 σύγχρονων ραντάρ στο Εθνικό οδικό δίκτυο, ώστε να ελέγχεται η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, τότε κυριότερη αιτία των τροχαίων ατυχημάτων.
63