Page 14 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 14

 Το 1927,ο Ιωάννης Μεταξάς,
ως υπουργός Συγκοινωνιών, φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή δύο νομοσχέδια περί οδοποιίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του Μεσοπολέμου, ενδεικτικό για την αλματώδη ανάπτυξη της αυτοκίνησης εκείνη την εποχή στη χώρα μας. Το έργο ανετέθη στον ανάδοχο Παυσανία Μακρή, αντιπρόσωπο της
Shell στην Ελλάδα. Πρόκειται για την κατασκευή Εθνικών οδών σε μήκος 2.535 χλμ.,
από τα οποία τα 2.170 χλμ. αφορούσαν σε νέες οδούς και σε οδούς εντός Αθηνών. Το κόστος ανά χλμ. υπερέβη κατά πολύ τον προϋπολογισμό, η σύμβαση Μακρή τροποποιήθηκε το 1931 και
το 1934 καταγγέλθηκε. Μέχρι το 1932 είχαν κατασκευαστεί 250 χλμ. δρόμων, ενώ μόνον στα 120 από αυτά πατούσε τροχός αυτοκινήτου. Όσο για τη Λεωφόρο Συγγρού, που δεσπόζει στη φωτό, η χάραξή της πραγματοποιήθηκε το
1901 από τον νομομηχανικό Αθηνών, διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων και καθηγητή στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων Νικόλαο Γαζή. Η Συγγρού αρχικά χαράχτηκε από την Πύλη του Αδριανού μέχρι το Παλαιό Φάληρο, οι εργασίες διήρκεσαν τρία χρόνια και
το 1904 «παρεδόθη εις κοινήν χρήσιν», χάριν της κινητικότητος. Πρόκειται, επομένως, ήδη για τεχνικό έργο σήμα του μοντερνισμού, προδιαγραφών ευρωπαïκών.
©Παλαιό Φάληρο-Λ. Συγγρού Νίκος Πολίτης Αρχείο
 14


























































































   12   13   14   15   16