Page 16 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 16

  1926-1932
Απορρίπτονται 3 προτάσεις της Ford για ίδρυση μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, το 1926, το 1929 και το 1932.
H Ford, εντέλει,
ίδρυσε εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Τουρκία. Αξίζει να σημειωθεί πως το 1932 η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων κάλυπτε μόλις το ένα τρίτο της αγοράς – γίνονταν περισσότερες από
100 αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κάθε μέρα.
 16
Ο Νικόλαος Θεοχαράκης,
με τους δύο γιους του, Βασίλειο (δεξιά) και Ιωάννη (αριστερά).
Μια οικογενειακή επιχείρηση εξελίχτηκε σε μια μεγάλη οικογένεια, τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.
ταχύτατα, λόγω της ανόδου του βιοτικού επιπέδου, της μείωσης
της τιμής κτήσης και των εξόδων συντήρησης, της ανάπτυξης των μέσων υποστήριξης και της ανάπτυξης και εκμηχάνισης της γεωργίας. Συγχρόνως, αναπτύχθηκε το δίκτυο διανομής πετρελαιοειδών,
με τον Νικόλαο Ι. Θεοχαράκη πάντοτε παρόντα και ενεργό.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, η αγορά αυτοκινήτου είναι ασταθής –ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης ορθά εκτίμησε την κατάσταση
και δεν ασχολήθηκε με εισαγωγές αυτοκινήτων– και μέχρι τα μέσα
της δεκαετίας η κερδοφορία των αντιπροσώπων είναι περιορισμένη, εξαιτίας και της ανταγωνιστικής παροχής πιστώσεων. Η ελαφρά ανάκαμψη της αγοράς το 1934 και το 1935 συνδυάστηκε με την
επιβολή ποικίλων εισαγωγικών περιορισμών, μέχρι την επιβολή γενικής απαγόρευσης εισαγωγών το 1938, ενώ η Ελλάδα προετοιμάζεται ήδη για πόλεμο.
Ύστερα από τον πόλεμο, και χάρη κυρίως στην Αμερικανική Βοήθεια, αρχίζει να αποκαθίσταται το οδικό δίκτυο και να εισάγονται από κρατικούς φορείς στη χώρα αυτοκίνητα, κυρίως αμερικανικής κατασκευής. Αλλά η άμεση κρατική παρέμβαση στην αγορά και η έμμεση, με τον περιορισμό των εισαγωγών, δημιούργησαν ιδιόρρυθμες συνθήκες στην αγορά αυτοκινήτου και ανταλλακτικών. Οι επίσημοι


















































































   14   15   16   17   18