Page 17 - 60 ΧΡΟΝΙΑ NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
P. 17

1898-1960 Τα πρώτα αποφασιστικά βήματα
  αντιπρόσωποι ήταν αποκλεισμένοι από τα προγράμματα εισαγωγής, ενώ και η βενζίνη ήταν αγαθό δυσεύρετο – οι περιορισμοί στην κατανάλωση βενζίνης, που ίσχυσαν μετά την Κατοχή για τις Κυριακές και τις γιορτές, ήρθησαν το 1950.
Τον Απρίλιο του 1953 καταργήθηκαν οι αυστηρές απαγορεύσεις εισαγωγής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, αλλά ο «Φόρος Κύκλου Εργασιών», ο οποίος είχε υιοθετηθεί με Αναγκαστικό Νόμο το 1937, αντικαταστάθηκε από «εισφορά» 200% επί της αξίας του αυτοκινήτου, αναλόγως της εργοστασιακής αξίας, και καθιερώθηκε το «ειδικό τέλος», ίσο προς το ισόποσο των τελών κυκλοφορίας ενός εξαμήνου. Ακριβώς την ίδια χρονιά, το 1953, επιβλήθηκε φόρος πολυτελείας για τα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, αλλά σταδιακά επεκτάθηκε σε όλα τα αυτοκίνητα. Το 1955 διπλασιάστηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, με αιτιολόγηση τη συγκέντρωση εσόδων για την ανακούφιση των σεισμόπληκτων του Βόλου. Τρία χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 1958, η εισαγωγή αυτοκινήτων έγινε ακόμα πιο δύσκολη, αφού επιβλήθηκε εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος, με αποτέλεσμα τον σχεδόν διπλασιασμό των τιμών λιανικής των αυτοκινήτων.
Δύο χρόνια αργότερα, ωστόσο, ήρθε η ώρα της Datsun.
Στη φωτογραφία, η έκθεση του Σ. Παρασκευά, επισήμου εμπόρου της Νικ. Ι. Θεοχαράκη Α.Ε., στη Ρόδο, στα μέσα της δεκαετίας του 1960, σε μια Ελλάδα όπου οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν, εντείνονται οι μεταφορικές ανάγκες, το αυτοκίνητο δεν αφορά πλέον σε λίγους και η χώρα αναπτύσσεται πια και τουριστικά.
17
 1935-1940
Το 1935 καταγράφονται
στην Αθήνα 36 εκθέσεις αυτοκινήτων. Στη Θεσσαλονίκη την ίδια
χρονιά καταγράφονται 10 αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και 34 συνεργεία. Με
βάση τα στοιχεία των Εμπορικών Οδηγών Αθηνών- Πειραιώς-Περιχώρων, το 1939, καταγράφονται 41-45 αντιπροσωπείες-εκθέσεις αυτοκινήτων. Από τις αντιπροσωπείες εμπορίας, 22 ήταν ΑΕ. Δεκατέσσερις από τις προαναφερθείσες αντιπροσωπείες εδρεύουν στη Λεωφόρο Συγγρού και δώδεκα στην οδό Πατησίων, γύρω από τα Χαυτεία. Βάσει του Αρχείου Μελών του Συνδέσμου Εισαγωγέων- Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, που είχε ιδρυθεί το 1934, το 1940 τα μέλη του Συνδέσμου συναριθμούνται σε 48, ένδειξη, οπωσδήποτε, της ζωτικότητας του κλάδου. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1930 υπήρχαν πλέον αντιπρόσωποι σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα,
σε όλες τις πόλεις που αριθμούσαν περισσότερους από 8.000 κατοίκους.























































































   15   16   17   18   19